Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

hattifnatta sej

Kategori: Allmänt

I veckan så såg jag reprisen på Min sanning, ett interjuvprogram på SVT och då var Håkan Julholt gäst. En rysning gick i kroppen, jag har då inget förtroende till Juholt som poiltiker så därav kom rysningen. Men det var var spännande ändå att lyssna på han och hans desperata förklaringar till hans fina starka medmänsklighet. Sen glor jag på klockan, klockan e sent och jag däckar direkt efter programmet. 
 
Nån dag efter så går Min sanning igen men då inte repris utan med nästa gäst och det e KDs gamla partiledare Alf Svensson som sitter lugnt och behärskat i berättarstolen.
jag minns honom sen jag var liten, han var ju jämt i tv och i debatter, jag minns hur han talade, jag tyckte han var så gammal då och hade ett riktigt lärarspråk. Jag ligger helt sänkt i soffan nu, utömd på energi från skola och kneg och jag glor vidare på Alf Svenssons pigga rätt roliga ögon och ansiktsuttryck som kommer fram då interjuvaren ställer frågor. Tänker att "tjaa, han e rätt skön ändå, ser fortfarande gammal ut"
 
Det här med KD e ju inte riktigt alls min grej men Alf Svensson e lite cool. Han e rapp och e med hela tiden och så e han allvarlig. Men jag märker att han e generationspolitiker, han talar som han gjorde på 70-talet Tydlig och ger alltid svar på tal. Och rolig! 
 
Interjuvaren ställer en fråga om folk och röstning (om jag minns rätt). Och Alf Svensson svarar rakt, upprikigt och seriöst "ja, man kan ju inte hålla på att hattifnatta sej" 
 
HAHAHA
 
Hattifnatta sej! Vilket ord. Jag asgarvar i soffan, min hund Alex hoppar upp och lägger huvudet på min mage, magen som guppar av garv. Hattifnatta sej minnsan. Där satte Storpolitikern, den kristna, den seriösa demokraten sitt ord i frihet. Det var ovanligt, det var annorlunda och det var KUUUL! 
Alex stör sej på att min mage guppar när jag garvar så hen lägger sej på sidan och strcäker ut sina ben så att hens baktassar nuddar min hand på soffan. Alex gör jämt det, hen vill komma så nära som möjligt även bara om det e en tass som ska nudda mej så ere en tass som nuddar. Det e hens sätt att vara nära men inte för nära en kropp som guppar när en skrattar för mycket. För det blir tydligen för mycket.
 
asså hundar <3
 
Jo men det var veckans garv för mej. Hattifnatta sej!
 

imorn ere kneg och på måndag skola. Yey!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: