Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

När ska jag få bli min individ?

Kategori: Allmänt

Drömmen om ett samhälle där vi ser på varann som levande människor,som individer och inte epiteter som särskiljer på oss på grunden av vilken könstillhörighet, etnicitet eller sexuell läggning, funktion vi har, eller vad vi har i plånboken?  
 
När breder vi ut normen så att hela människan får plats?
När får vi vara fria i vår individ? och inför varanns individualismer?
 
vi måste och SKA få vara individer, med samma rättigheter och förutsättningar att leva, i samma värld, och betrakta varandra med nyfikenhet och intresse, och vara stolta över vår olikhet, den olikhet som gör oss lika. 
 
Jag längtar tills dagen då patriarkatet faller. 
 
Individualism & solidaritet, människan i ett nötskal, när människan får vara människa.
 
och tack feminismen för du synnliggör maktordningar och strukturer, och gör att jag pallar tro på individen.
 
Jag tar kampen med feminismen för att jag vill bli sedd som en individ. Inte kön, inte läggning, inte cash, inte funktion, inte hudfärg, ...ja, ni fattar. Se individen. 
 
kampen fortsätter!
 
friheten e nära
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: