Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Lockelse

Kategori: Allmänt

"Angående hur man lockar liberaler till FI. Jag e liberal och medlem i partiet, älskar Schyman. Men man måste se skillnaden mellan liberal och högerliberal. Så fort man sätter höger framför liberal så förlorar man det liberalism står för.
Det e så ironiskt egentligen, för liberalism har samma betydelse överallt förutom i några länder där man antingen blir indelad i vänster eller högerskala, Typ Sverige. Men röd politik har en egen nisch tycker jag, sen finns liberal politik och sedan borgerlig politik. Borgerlig politik som har en samhällssyn som grundas på konservatism, Och det e ju motstånds ideologi mot liberalismen. Sååå, ja. Det e inte lätt att vara liberal i vårt land. haha jag blir antingen kallad för vänstrelibbe eller sociallibbe när jag e enbart liberal. Men äsch, det gör väl inget, Om det e så viktigt för folk så okej..Det e lättare att samarbeta med röd politik i frågor om humanism t.ex. Och att kunna samarbeta e ju tecken på storhet! Men jag blir lite paff när jag träffar andra liberaler som e aktiva inom borgerlig politik. Man undrar lixom "Whut?" "
 
Jo så ere ju
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: