Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

ifrågasätter våldtäkt och blir hånad

Kategori: Allmänt

jo men det hände igår. 
 
En bekant laddat upp en bild på en snubbe som står anklagad på sexuella övergrepp och har sedan tidigare blitt anklagad för det och det har visat sej att det stämmer. Men eftersom denna person e en stark journalist och samhällsinformatör så hyllas han. Och jag markera direkt och skrev att spelar ingen roll hur bra någon e i något, har man våldtagit eller gjort sexuella övergrepp så har man. Man har förbrukat sin rätt att va en "bra" typ som man kan hylla. Det e avhumaniserande på något vis och denna bekanta tog upp konstiga jämförelser och blev skitarg och ja.
 
"homosexuella borde inte få finnas kanske? bibeln!"
"du bara förpestar"
"allt du säger e nonsens och jag har inge respekt för dej alls"
"du e negativ"
"jag håller honom borta från sådana anklageser"
"då ska jag bränna upp ditt hår"
 
Att jämförde han homosexulitet av alla grejjer! och jag tänkte, den här snubben e inte frisk. Hur kan man jämföra en man som har våldtagit och gjort sexuella övergrepp på kvinnor med att homosexuella kanske inte borde få finnas? E det NÅN här som ser LIKNELSEN? Berätta gärna den för mej då,för jag begriper inte ett dyft.
 
Nånting som jag avskyr e när folk har slut på argumentationer så dem börjar dra in andra ämnen än ämnet det handlar om. 
Nån gång så har jag fått läsa en jämförlse med mäns våldtäkter mot kvinnor i liknelse med folk som väljer att äta kött. 
? Det var weird. och helt off gard.
Det blir alltid klumpigt när man inte kan hålla sej till ämnet.Och sen drar jämförelser med helt andra grejjer, det blir inte bara pinsamt utan också förnedrande eftersom man kan inte och får inte jämföra och förminska på det viset. 
 
Höll jag inte med honom så var jag en idiot. Men den människan sjönk som en sten till botten i mina ögon. Fast det gör alla som tar ställningar för våldtäkter och sexuella övergrepp. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: