Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

den där värken asså

Kategori: Allmänt

När man har stått upp och hoppat som ett miffo i en timme till reagge och snabb dup step. Jizez. Lord have mercy on my legs!
 
Grymma vänner jag har, ena ska starta upp en jämställdhetsorganisation inom skolor och en annan starta en ekologisk verksamhet för studenter som vill äta hälsosamt som har råd med studentpengen. Jag kommer jobba ideelt för båda verksamheterna i höst. Fan va bra! 
 
En annan sämre sak hände igår, en liten kille, typ tie bast cyklar och trillar..strax bakom så går det två grabbar som skriker "negerungen kanske ska hem å skala bananer istället för att cykla runt som en jävla dåre" 
Jag bev helt paff, hur fan kan dom säga så?
Det e fullt med folk, alla hörde vad dom sa och INGEN sa nått. ja förutom jag som skrek håll käften med rasismen. Sen gick jag nåra meter bakom den lilla killen när han skulle hem (antar jag?) för att se att dom inte höll på att tracka han. Dom gick samma väg men svängde av sen. 
Undra hur den där lilla killen mår?
 
Fan sverige, vakna. Så fort nån nämner nått rasistiskt eller könsnazistiskt så säg alltid ifrån. Markera ALLTID. Om vi vill ha förändring så måste den börja nånstans Och den börjar med oss i vardagen. Den här apatin vi har nu e livsfarlig. Kom igen nu, civilkurage
 
nää nu blir det Thåström och hundgos!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Niklas säger:

    Jag tror inte folk vågar helt enkelt. Vi är vana med att inte ingripa, man ska sköta sig själv och skita i andra mottot, lite grann. Tyvärr


    Svar: Men hur kan det vara så?och vadå vana med att inte ingripa? Det e vad man gör det till även om en jantelag ligger i vägen så kan man visst ingripa. Jag gjorde ju det, ska det vara så svårt att ta ställning? Empatifråga slutar med feghet. Jag tycker det e synd.
    Bönan

    2013-07-22 | 10:54:41
  • Niklas säger:

    Håller med dig. Men jag tror inte det är så lätt för folk :(
    Men jag tycker också att man ska säga ifrån så fort någon talar rasistiskt eller sexistiskt.

    Svar: man kan ju tycka och sen kan man ju göra oxå. Bästa sättet att visa vad man tycker e att göra det man tycker ;)
    Bönan

    2013-07-22 | 11:02:11

Kommentera inlägget här: