Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

smitit från döden två gånger redan

Kategori: Allmänt

yes. its true. I måndags när jag duscha så stod jag å sjöng och löddra in mej med krämer. Jättemysigt, jag sjöng den här låten, power to the peaple, den som går på reklamen dittan som dattan. Det låter som att e john lennon med och sjunger men jag e inte helt säker (inte med mej alltså, utan i reklamen. hallå lixom).
Hur som helst, jag står där, helt inlöddrad, naken, blöt och samtidigt som jag tar ton och ska sjunga så riktar jag munnen mot duschstrålen, och vips, sååå jag får en kallsup OCH dessutom astmaattack!
Jag hostar och låter obehaglig, ni vet, så som bara astmatyper kan när de inte får luft.
Ja jag tror jag ska dö.
Och jag kan inte tro det e sant. Samtidigt som jag kryper ihop i fosterställning inne i duschen och hostar mej blå i ansiktet så hinner jag tänka på MASSA saker, bl.a Skulle dem hitta mej så skulle alla se mej NÄCK liggandes i fosterställning. Och dem skulle se mina lortiga kläder insmusslad i en hög brevid och ett paket pall mall & min gammelmodiga mobiltelefon, Nokian som ser ut att vara från 2001 med KNAPPAR på. Tänk om dem här döden folket, dem som hämtar lik skulle se på mej å tro jag var nån slags luffare som tagit en dusch. Nej usch, Vilken patetisk död det hade vart, Här efter så e jag SKITNOGA när jag duschar!
 
En annan händelse som skedde igår var att jag höll på att bli överkörd av en barnvagn.
Herregud! Vad e det MED er morsor?! Vill ni MÖRDA folk som inte har barn eller? Vad ere frågan om!?
Där går alltså jag, en ung person i min bästa ålder (tror jag) och lallar runt och filosoferar, njuter av min cigg som börjar ta slut. Känner mej nöjd och belåten med livet,( ironiskt att jag just tänkte på livet strax innan jag höll på att bli dödad.) Mitt från ingenstans, INGENSTANS så svichar "det" fram och dyker rakt ner på mej - en fet jävla barnvagn!
Ungen vrålar och ser otäck ut, morsans som borde skaffa ett barnvagnskörkort bara blänger på mej som OM det vore MITT FEL att hon e crapig på att hålla i barnvagnen. Sen rusar hon förbi, lämnar mej halvtstående med hjärtat i halsgropen. Skakig tar jag mej hem, berättar den fasansfulla nyheten för folk på fäjsbok. De finns dem som sympatiserar med mej. Tack.
 
Jag känner nu att det får räcka med att jag har smitit från döden två gånger redan. Döden ska sluta hoppa på mej såhär.
Kom å tänka, vad e värst, Att ha dött av en kallsup i duschen eller blivit påkörd av en barnvagn?
Båda två e ju förnedrande.
 
Nä, nog me detta nu. 
Jag blir paranoid om jag ska hålla på att tänka på döden såhär. Ikväll blir det libanesiskt och bästa kompisar.
Nu blir det kaffe & Imperiet
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Lol skrattade högt när jag läste detta :P

    2013-01-23 | 18:13:00

Kommentera inlägget här: