Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

medmänskligt

Kategori: Allmänt

,
 
Nu gör vi det enkelt här så det kanske blir lättare för andra skeptiska människor att förstå och kanske itsället för att inte stödja, vilja stödja av ren och skär solidaritet. (vore ju skönt om alla ville känna så, fatta vad vi kan göra tillsammans då.)
 
Så här e det.
 
Jag går på vägen, ute i ett område, jag blir påhoppad av en främmande människa som inte tycker om det jag har på mej. Hen slå och slår & då slår in mitt huvud mot en bil om och om igen, den här personen tycker alltså inte om det jag har på mej. Det e den anledningen varför hen har hoppat på mej och håller på att slå sönder mej. Vi håller oss till fakta här och verklighet. 
 
Vänta, jag ska försöka förklara enklare, det e väldigt viktigt att man förstår.
 
 
En person går på vägen, blir påhoppad av en främling som inte tycker om hur personen ser ut , så främlingen bestämmer sej för att misshandla personen så hårt att personen hamnar på sjukhus(höggravid dessutom). Endast för att personen såg ut så som främlingen inte tycker om. 
 
Det e bara Det, Det handlar om. 
Inget annat.
 
Tycker du som läser detta, Att det e helt fel? fruktansvärt? att sånt här får inte hända?
Ja, välkommen till solidaritet. Många av oss i solidaritet visar styrka och sympati genom att ha på oss det den misshandlade hade på sej som gjorde främlingen så upprörd så att främlingen börja slå och misshandla. Eftersom att - Som människa har du rätt att inte bli påhoppad och misshandlad pga hur du ser ut. 
 
Thats it. Det e sant.
 
Vad det svårt?
 
Jag tycker inte det. Många tycker inte det, dem allra flesta människer tycker inte det.
Men det finns folk som inte alls håller med. 
Det finns dom som kallar detta löjligt och förminskar detta, till och med hånar.. SD:are och nynazister bl.a men oxå andra människer. De som inte kan göra skillnad på människa och religion. Och istället för att se till vad som hänt (fakta: människa hoppar på annan människa pga hur hen ser ut) går tillbaka religiöst i historien och prontar på att det e värre att visa solidaritet än att inte visa det. 
 
Att aktivt välja bort att se vad som hände denna människa pga sina egna tankar kring religion... det e sorg. Det e på riktigt synd. 
 
Men jag har inte tid att sörja dessa människer, världen går inte runt genom att inte vara aktiv utan...ja tvärtom, vad hade vi varit idag om vi inte hade ställt upp för varann och visat solidaritet? Det gäller i allt. samhällsengagemang, arbete, relationer, främlingar som blir misshandlade pga hur dom ser ut. ja, Allt.
 
Spelar ingen roll hur mycket man ogillar religion 
Spelar ingen roll hur mycket man avskyr patriarkatet (jag bl.a)
spelar ingen roll vad man tycker om slöjor i helhet
 
Man får bara inte låta det som gör oss till människa vara bakom oss, för det ska ligga framför oss. HELA TIDEN. 
 
Denna lilla lilla pyttelilla grej som gör oss till människa och ska ligga framför oss hela tiden e Medmänsklighet.
 
Och JAG vet att slöja och religion i helhet e starkt människokontrollerande och framförallt har en kvinnosyn som inte heter duga. Belive me, jag e aktiv feminist och stark ateist. Det här e direkt ingen nyhet för mej att skriva om men vi måste se skillnaden här. Det här handlar om att en människa blev påhoppad pga hur hen såg ut. Hen bar slöja. Hen kunde lika gärna haft röd jacka och gula skor på sej och blivit påhoppad, Jag hade blivit lika förbannad och tagit på mej röd jacka och gula skor av ren solidaritetshandling. 
 
Finns säkert dom som inte alls har den drivkraften att visa upp sej på bild och visa solidaritet. Fine, så kan det vara. Och det e helt okej, Man måste själv inse och vilja vara med. Finns inget dummare än att tvinga på folk åsikter eller vilja. Men att håna,förlöjliga och skriva ner detta? varför?
 
Då börjar man ju undra om vissa männsiker e människa eller maskin? 
 
Kvinnor och män, barn och äldre. 
För mycket kläder eller inga kläder alls. 
 
Jag ska kunna vara klädd hur som helst utan att bli påhoppad, kränkt, våldtagen eller misshandlad.
 
och jag har lovat mej själv, Att varje gång någon säger eller gör något rasistiskt eller könsnazistiskt så ska jag ta en ställning mot det. Antingen genom att säga till eller ifrån, eller att bära. Det e ett sätt att visa tydlig markering mot rädslan och oförståndet.
 
Jag bar slöja igår och idag. Jag kommer göra det då och då.
Av solidaritet.
 
 
Som en god vän nyss skrev "shit asså, synd att folk är så styrda så dom glömmer bort vad som är viktigt."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: