Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

darth vader e nästan borta!

Kategori: Allmänt

Lord have mercy on my hals.
Snart e darth vader rösten borta, i can feel it! woohoo då BLIR DET ATT FIRA! Fast fira ska jag göra på fredag redan, gunvaldina blir en vuxenmänniska då. Hon och vi andra ska ut och käka italienskt (vad det nu e). Sen ska vi sjunga i en ganska otajmad kör :  haaappiii börtdäj to jju, haaaappi börtdäj too juu nananan naa nanana naaan naaa, sen skåla och önska henne ett fortsatt trevligt liv, hahaha! Jo men det e så det ser ut. Det e min plan det. Det kommer bli storlslaget...eller svårslaget. Vi får se!
 
Annars då, joo jag har flamsat runt och letat efter julklappar till nära och kära. Totalt onödigt eftersom farsan var med mej så jag kunde ju inte handla nått utan att han kunde se, nej nej, jag flamsa och försökte gömma mej bakom nån kläddisk eller teknikdisk så han inte skulle upptäcka mej o hans klappar. Han får ju inte se vad jag köper för guds skull, men inget blev köpt, jag var allt för nervig iaf han skulle upptäcka mej.. så imorn beger jag mej ut själv och glor och införskaffar mina klappjävlarna. 
Jag brukar ju faktiskt alltid ha en tradition, tänk att jag...jag som avskyr traditioner har en tradition i självaste traditionellaste månaden av de alla...jag handlar alltid julklappar den 23 dec, DAN innan dopparedan. yeah. thats my kind of tea.
 
 
Jag älskar att det e så många vilsna människer ute just då som hetsar fram och ser panikslagna ut, åså kommer jag där, tror jag e allan ballan som har en såån koll på vad jag ska ha så jag till och med tror att jag kan slappna av och njuta av självbelsningarna som hänger och dinglar hit och dit överallt. MEN! mitt som det e så rinner tiden ifrån mej, det e bara en timme kvar innan alla butiker stänger och jag har inte haffat en enda pryl! paniken kommer krypande när jag ser den mils långa kön till kassadisken där dem där..lustigt nog alla vilsna och panikslagna typerna samlats med sina sista klappar. Och jag står som ett fån och blänger och undrar än en gång hur min lilla nöt till hjärna fungerar. 
jaja, men jag skyndar mej och pressar mej genom kön, ska inte säga att alla mina julklappsköp e impulsköp men dem flesta kan vara det, det e iiinge fel på det, som den gången jag köpte en fett snygg vinöppnare till en vän som inte äns drack vin. smart. 
Eller hahaha den gången jag kom hem med en japansk keps till min farsa...som inte äns bär kepsar! HUR tänkte jag där? 
nej nej, det här e det bästa, nåväl, det må inte vara vid juletid men jag hade vart i england på klassresa och ville köpa med mej nått extraordinärt till familjen, som bevis på att min resa i england har vart skitball och grym som fan, och det resulterade i att jag kom hem med en näve vitlökar...AV PLAST! Inte äns riktiga vitlökar, utan PLAST, alltså jag hade köpt PRYDNADSVITLÖKAR. herregud, va E det här?? haha jag orkar inte äns tänka på det. Så onödigt och vilket slöseri med cash. Jorå, för dem var dyra som fan dessutom.
 
Men nu i år har jag en liten annorlunda strategi. jag ska handla klappisarna innan den 23 dec. Så kanske vi slipper nåra oförstådda impulsivköp. kanske
 
Asså det finns två typer av människer när det kommer till impulsivitet. Den som kan vara impulsiva och ha öh ..ja charm! Och sen den...som totalt failar och köper japanska kepsar och platslökar. im just saying. Ni har säkert redan kalkylerat ut vilken typ jag e. Jag ska nog ta och jobba på det där. Charm var det, haffa nått kul och charmigt. yeah right!
 
förövrigt pluspoäng till Jonas Gardell igen för hans sköna självironi över att han tycker gollum ser ut som han. hahaha 
 
kvällens lilla låt e och förblir Sex Pistols med "submission"
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Har (nästan) helt slutat köpa julklappar. Bara skittraditioner. Bättre att ge bort respekt, överseende och en kram än materiella ting ;)

    Svar: jag tror på att ge och ta, för att få respekt måste man också vara kapabel för att ge respekt haha. Men men, finns dem som har mega svårt för de. Jag ääälskar julen, bästa tiden på året. Julen skriker omtanke och kärlek enligt mej. visst, Det beror nog på vad för relation man har med julen. jag har en god relation =D
    Bönan

    2012-12-13 | 01:27:56
  • Anonym säger:

    haha! Varför hetsa?!!!!! Julen är väl ändå ett enda stort jippo!

    Svar: javisst ere, men då ska jag göra det till ett enda stort KUL jippo! woohoo
    Bönan

    2012-12-13 | 03:36:03
  • Sara säger:

    hahahahaha plastvitlökar :D

    2012-12-18 | 22:48:44

Kommentera inlägget här: