Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

en dimma bland kräk-känsla och tårtkastning

Kategori: Allmänt

Vakna upp kl 06.45 imorse med en fet huvudvärk längst bak i huvudet, där lillhjärnan ligger, och hade en kräk-känsla i magen. Men jag kräktes inte men gick runt med denna skit huvudvärk och kräk känsla tills nu, nu mår jag bara lite illa och har lite huvudvärk,så det e bättre men vafan. Vad e det för jävla skit en drar på sej?
 
Sen debatters det om tårtan som SDs Jimmy Åkesson fick i fejjan tidigare iveckan av en antifascist, Vad det rätt eller vad det fel?
 
Rasismen måste bekämpas men med tårta? jag vet inte, de skaver lite i kroppen på mig när jag tänker.. det en diskriminiering och antirasister som jag, e emot diskriminiringar i helhet. Men... ja. Det känns Konstigt.
Medans våra politiker från alla olika partier tar en gemensam strid i att det var fel att kasta tårta för det e odemokartiskt så står ju SD för en odemokratisk politik. Det känns oxå konstigt. Märker ni hur det hänger ihop på ett osammanhängandevis?
 
Jag tror jag tycker det e mest synd om tårtan.
 
 
Och samtidigt som jag tycker de e rätt så tycker jag det blir fel. Det E alltså rätt MEN det BLIR fel sen. För SD får en massa PR nu (mer än förut) och nu samlas rassarna och nassarna tillsammans och ska hata ännu mer pga sådana här enskilda tårtkastningar. SD har dessutom anmält varenda hot och diskriminering mot dom sen de startade med politik. Det har inte de andra partierna gjort, så de kan till och med få lagen med sig på sin sida och det kan gå långt bara på det. Långsiktigt så e nog tårtkastning inte bra men kortsiktigt -  reaktioner, debatt = Kan va bra.
 
Bemöta diskrimineringar med diskrimineringar? det rimmar ju inte bra , men vi har ju normaliserat rasismen med hjälp av strukurer så vi har ett eventuellt tredje största parti som sitter i riksdagen och för socialnationalistisk politik, de för politik med järnrör dessutom. 
Tårtkastning trodde jag var nått som nassarna höll på med, kanske därför jag reagerar kluvet. 
 
Men, ja, jo, mest synd e det om tårtan. Att hamna på en fascist, det kan inte vara tårtans drömläge direkt.
 
Jag håller nog med Feministiskt Initiativ 
 
"HEJ, DU SOM KASTADE!
Du som kastade tårtan, gå med i Feministiskt initiativ i stället!"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Niklas säger:

    Tror du det får fler väljare efter det här?
    själv tyckte jag först att det var bra sen har jag börja tänka nu att det kanske inte var så bra.

    Svar: nja, inte fler tror jag. Jag vill tro att svenska folket e smartare än att rösta på SD, men jag tror att de som redan röstar på dom blir ännu mer förbannade och går in ännu mer SDs politik sprider sin kloak-pest! men, jag menar att PR för SD blir sjysstare "stackars SD, tårta och hat från folk & till och med våra andra politiker går in och försvarar dom" DET gillar jag inte. Det blir en tycka-synd-om känsla för fascismen.
    Bönan

    2013-11-07 | 16:31:29
  • Niklas säger:

    jag tror inte heller det vinner röster men att de kan bli tredje största partiet skrämmer mig enormt... vad händer Sverige

    Svar: vi får ta krafttag och rösta rätt och visa synlig solidaritet och säga ifrån direkt när någon uttalar sig diskriminerande.Ha det fint!
    Bönan

    2013-11-07 | 19:56:08

Kommentera inlägget här: