Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

hoppas hoppas HOPPAS!

Kategori: Allmänt

Vart på intervju idag, hoppas jag kommer få läsa mänskliga rättigheter i höst! Det e många som söker men det e inte många som mej... tror jag. ehm, eller så e hela bunten som mej! Men fyyfan vad bra det verkar och så lägligt att läsa i dessa tider. 
Fick ett häfte med massa information om just FNs text om mänskliga rättgheter. En liten uppgift var att sammafatta den och skriva egna värderingar kring detta och jag la märke till direkt att det stod INGENTING om människans rätt till sin sexualitet & läggning. Chockartad som jag var så skrev jag det som notis i sammanfattingen för det e ju helt absurt att det inte står med. 
Rätt ska vara rätt och rätt e humanistiskt. Ska bli grymt spännande och se om jag blir antagen. Fantastisk kurs att få läsa isf!
 
Annars då? jo bästa kompis har rest iväg till en ny värld, där det e varmt och fuktigt och diktatur. Jag kan ju inte låta bli att bli nojjig när man reser till nån nation som har den prägeln. Men hen säger att hen och hens polare har det fint som snus där borta och att dem just nu vandrar på stranden. En annan avlider ju av ståkkålms sol och värme ... suck. Hur varmt får det BLI egentligen? Konflikten med vädergudarna e snart igång, i can feel it!
 
dagens låt Håkan Hellström "det kommer aldrig vara över för mej"...jag e förvånad att den e så bra, lätt en av hans bästa låtar någonsin. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: