Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

dödsstraff?

Kategori: Allmänt

Känsligt.

Jag e liberal och liberaler tror inte på dösstraff, vi e humanister och tror på mänskliga rättigheter. Detta med humanism ... vi kan uppfatta det olika vad det innebär. Dem flesta av oss har nog rätt så samma värderingar av det e men endå, vissa humanister anser att noll tolerans mot dödsstraff. jag som e humanist håller med ca 98%, vill inte se dödsstraff hit och dit på olika grova brott men...
 
pedofili..
 
jag anser att det e mer ohumanistiskt att låta den "människan" leva än att inte leva. jag anser att man har förbrukat sin rätt att ha ett liv, det viktigaste vi har..kvar. Det e det enda brottet jag anser dödsstraff gör sin rätt.
 
Sen kan jag ju spotta ut hat och ilska mot våldtäktspersoner och medvetna djurplågare, önskar för det mesta döden till dem också men i det stora hela finns det ett brott som jag vill på allvar se dödsstraff på och det e pedofili. 
 
De e känsligt att skriva och diskutera kring dödstraff, vi e sedan modersmjölken i Sverige lärda med att det e ohumanistiskt med dödstraff. Men då vänder jag på hela humanismen nu och dess betydelse och säger, Det e mer ohumant att låta en människa som uppenbarligen e omänsklig pga brottet, Att leva. Som sagt, jag ser inte ner eller upp på det utan, man har förbrukat sin medmänslighet och det som gör oss till humanister när pedofili existerar. 
 
Sen detta med domare och åklagare kan vi ju ifrågasätta, inte bara när det gäller våldtäktsfall där våldtäktsmän frias på friande fot...utan också varför en vuxen man som tvingat sej på en 4 åring sex om och om igen får 8 måndader i fängelse ? Ett liv e förstört och en människa släpps som gott fri från det och får leva fritt.
 
Vad e det för fel på vårat rättsystem? våra lagar och framförallt, domarna?
 
E vi ett land med mänskliga rättigeheter? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: