Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

pendelpolitik- kan drabba DEJ oxå!

Kategori: Allmänt

Jag sitter på pendeln och lyssnar på en människas åsikter om vänstertrattar aka vänsterfolk med very röda åsikter i politik. Jag sitter precis bakom hens säte så jag hör ju precis allting. Jävlar vad hen brer på! 
"jävla gratisätare och dem snuvar bort allt, precis allt och dela ska man göra hela tiden... får man inte ha nått ifred!?" Det låter som hen beskriver dem som kommunister och galningar, Jag känner hur min nacke rycks med lite i en takt upp och ner försiktigt, jag håller väl med men endå inte helt och hållet. Det e en konflikt som uppenbarar sej i min skalle.
Det dröjer inte länge innan nån svarar hen, "ja men dubbelglädje e delad glädje och vad har alliansen gjort för människan?" Alltså en helt främmande person svarar vänsterhataren som sitter framför mej. Det blev en såkallad främlingsdebatt på självaste pendeln hem. Väldigt spännande.
 
jag satt och nicka åt båda hållen. Det var tydlig att vi (jag å pendeln) hade att göra med en vänsterhatare, troligtvis, en moderat (hyllade alliansen och Reinfeldt) & en rödstrumpa, av något slag, kanske vänsterlover. Det blev en ganska tät stämning men den slutade i tystnad och i massa stirr.
 
När jag kommer hem efter pendelnpolitiken så slår ja mej ner vid datan och glor mail och fejjan, på startsidan på fejjan så ser man ju vad folk har laddat upp och skrivit på sina statusar, och där ser jag status efter status hur mina moderata bekanskaper laddat upp mufbilder och skrivit nått klichigt & klassiskt om moddarna och strax under följer sossebekantaskaperna med sina ssu bilder och klassiska sossekommentarer. Politiken förföljer mej. 
 
Det e som vanligt mellan det röda och de blå, dem vill befria oss båda två..från varann. Jag tänker, det måste finnas nått mer än bara deras eviga tjaffs som ska drabba hela oss. Samhället dras ju ner av allisansens brist på människosyn så som sossarnas maktmissbruk och okapabla sätt att låta individualism vara humant. 
 
Nej, samma taktik, samma kommentarer och samma meningar. Ingen förändring. 
 
Kommer vi nånsin kunna utvecklas?
 
Jag kräver en helt ny politik, en medmänskligare, skarpare och mjukare... starkare och tydligare...
In med feministerna i riksdagen, ut med rasisterna. In med Gustaf Fridolin & Co. Asså, då har vi nått.
 Nått som e Riktigt värt att kämpa med och för.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Niklas säger:

    Word! Haha du skriver så humoristiskt ibland :)

    Svar: tack, ja jag beskriver en del av min verklighet bara haha
    Bönan

    2013-03-08 | 21:26:27

Kommentera inlägget här: