Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

härmed avsäger jag mej min coolhet

Kategori: Allmänt

Det e sant. Det e mycket som gör mej cool men, En stor del av min coolhet har varit baserad på bärs, pilo, bira, ööööl. Ni klykar
Det finns fler i offentligheten som förstår mej, även om det e en outtalad coolhet att man dricker bärs. Det e en rak och ärlig charm det här med öl.
"Ska vi ses å ta en bärs?" .. "vad gör du? kom hit, vi dricker bärs" .."nä ja tänkte snacka över en öl eller två, kommer du oxå?".. "aa jag ska ba dricka upp bärsen så kommer jag" .."köpte du bärs?"
Det e lixom nått självklart coolt över öl utan att man behöver diskutera varför. E det speciella människer som dricker öl? Nä faktiskt inte men det e ölen som väljer vilja som ska få dela härligheten!
 
Jag har sen nåra månader tillbaka avsagt min coolhet.
Jag har skippat bärsen. yes, av en ENDA anledning. Jag verkar inte tåla öl. Det e nått med humlen och malten som upprör min kropp. Sååå..
 
ja. Jag e fortfarande i en chock och sorgeprocess gällande detta. En trogen vän som har bokstavligt funnits via min sida ganska länge har jag nu bytt ut mot en stadig grogg eller en cider. I år har vi lutat oss mot varann och njutit och glatt oss. 
Jag märker av att det här coola med att ses en stund på stan och ta en...CIDER inte e lika attraktivt för folk ÄVEN om de flesta inte har nått emot cider så ere just den där slutklämman , cider som ruinerar allt.
Nää jag förstår precis, jag vet exakt. Lugn, tror mej, jag har själv vart den där bärsaren. Jag har begripit allting. Jag skulle ju förfan kunna skriva en hel bok om öl. Men jag låter bli, jag har ju trots allt avsagt mej från öl, från coolheten. 
 
Endå triggas nått igång när jag umgås med mina coola vänner och bekanta som dricker öl. Tänk, det blir som ett privilegium att få haka på eller sitta med. Det e först när man avsagt sej coolheten som man fattar hur coolt det verkligen e att vara bärsare. Ja, jag får skåda på håll helt enkelt. Men skåla kan jag ju fortfarande göra, så förnedrande har det inte blivit...än!
 
handen på hjärtat - tack för denna tid bärs, den bär jag mej. Och coolheten, ja suck... den dagen cider blir en outtalad coolhet, e jag ..(för att härma mina föräldrar) HIPP igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hahahaha! Klockren :)

    2013-03-10 | 15:52:22

Kommentera inlägget här: