Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Ett brev från Gud?

Kategori: Allmänt

När folk frågar eller undrar om jag e troende så svarar jag alltid ja.
Jag e sjukt troende! sådär överdrivet och lite crazy troende.
 
Jag e troende på vetenskap och mänskliga rättigheter. Det e lite mer min grej att lägga tankarna på än nån liten gud som vill leka allan ballan.
 
MEN, vi säger för både ironins skull och allvarets, Att det finns en gud.  Från och med nu, Nu finns det en gud och gud uppenbarar sej och alla bara "SHIIIT! UNDRA VA GUD HAR ATT SÄGA?!" ateisterna svimmar nästan och agnostikarna blir bästis med påven och alla, precis alla hajjar att , Jävlar det finns verkligen en gud. Vad har nu denna gud att säga oss. 
 
Gud säger:
 
Hallå där era sjuka jävlar, ni har gjort ALLT som man kan göra FEL och ändå lyckats göra mer. Ni har missuppfattat ALLT som jag lagt framför er. Hur kan ni tro att ni kan sköta en värld med kärnkraft? Ni har ju BEVIS, ren vetenskap att det stjälper mer än hjälper och ändå så har ni det kvar, till vilket pris? Jo pengar.
Mitt syfte med er människer var att visa mej och hela universum att ni e större än pengar, makt och begär. 
 
Och vad E det jag SER, JO, ni har gjort upp skillnander mellan människer sins emellan, Ni har nått allvarligt fel i er utveckling måste jag säga, enligt er så gynnar samhället en person av vad denna har mellan sina ben och inte i själ eller förnuft. Vad e detta? Jag vet att ni, av biologi, e olika i kropp och utseende men ni e ju människer oavsett kön eller läggning eller färg. Ta vara på olikheterna för ingen e värd mer än nån annan, Alla har ett värde större än nått annat. Ni e ju förfan unika! 
 
och hur fan kan ni behandla djuren så jävla crapigt? Om ni nångång framöver vill lyckas med nånting som en bra grundläggande faktor i ett system så börja med att ta hand om djur väl och med respekt. Hur ni behandlar djuren refleketerar i hur ni behandlar varandra. HAR NI INTE FATTAT DET ÄN? shit, vad ni e sega. Nej jag kanske tar i för hårt, Ni har bara haft nåra miljoner år på er att fixa det här.
 

& till slut, jag vet att många av er e religiösa och många av er e icke religiösa, andra skeptiker. Själva grejjen med mej e att man måste få välja själv. Det e inte hela världen att det finns ni som inte tror på mej, för poängen med hela eran vistelse på planeten e att ni ska få allt att fungera tillsammans. Meeen, jag tog visst vatten över huvudet, jag hoppades för mycket på er. Jag borde ha fattat det redan när Adam drogade  Eva och såg till att hon käka av äpplet. Ja... så tragiskt.
 
Men om ni vill göra mej glad så bryt av alla strukturer som format er i alla tider, sen begynnelsen, för er egen skull och för min. Ni har verkligen inte gjort det bra hittills, visst finns det vissa som har det lite bättre än andra men själva storheten i allt e ju att ALLA ska ha det bra. Och även där det e bra så finns det strukturer kvar som ligger och härsknar.
 
Bygg broar - inte murar!
 
Jag vet att jag sätter er mot den allra största utmaningen hittills, Att radera bort hela eran historia på ett vis. Börja om på nått.
I den nya början på eran blivande historia så finns inget patriarkat, precis så var det meningen även i eran gamla men..ni fattade inte det ochdet har förstört så mycket. För det viktigaste vi har e våran syn på oss. Hur vi ser oss själva. Och då får det inte finnas nått eller någon som e bättre för att ni har fått för er det. 
Min tolkning av er människer e att ni har fått för er vad som helst och gått in för det och det har ju inte varit nå vidare bra grejjer ni har överygat er själva om. Ni verkar rättigfärda allt som kommer i er väg. 
Så gör mej nu denna tjänst, Bryt hela nomer och gamla präglade strukturer. Tro mej, det kommer rädda liv på alla möjliga tänkbara sätt och odla hopp i oss. Det finns ju bara ett krux med detta, Det e att ni själva måste vilja ändra på er. 
 
Och jag vet att många vill, jag ser en stor kraft att förändra men det sipprar också ut konservatism lite här och var, och det kommer bli en revolution mellan dessa två. 
 
Klarar ni av detta så kommer jag hylla er som det bästa jag någonsin skapat, ni kommer bli större än allt som finns. Det mina vänner, e en ära. 
 
och förresten så har jag inget kön. Så sluta kalla mej för han eller hon. Hen e jag inte heller. 
 
Tack på förhand.
 
// Gud
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    hahaha! Du hade mig redan när Adam drogade ner Eva :D

    2013-03-24 | 13:10:20
  • Bönan säger:

    jasså, ja där ser man. Ska hälsa det till Gud ;)

    2013-03-25 | 12:03:09

Kommentera inlägget här: