Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

eskapist

Kategori: Allmänt

Jag undrar hur eskapisterna mår? Alltså, innerst inne. Jag tror man drabbas av nånting i själ och kropp när man gör saker som man vet e dåligt eller man vet e orätt. Det slår ut på nått vis tror jag, man mår dåligt men man står fortfarande upp av envishet eller trångsynthet. Undra hur dem mår med den vetskapen? 
 
Jag tror dem flesta eskapister e smartare än vad dem utger sej att vara, dem fattar mkt väl att dem behandlat fel eller gjort fel och så måste dem leva med det. Det e just DET jag tänker på, det måste vara jättejobbigt att inte "ha rent mjöl i påsen" om man säger så, eller ett förnuft eller känsla som e rak mot dem. Det slår nog bara tillbaka på dem själva på ett eller annat sätt. Brukar ofta bli så ..
 
Finns ju olika eskapister, dem e skickliga men dem e inte tillräckligt kloka, det märks. 
 
Förövrigt så måste jag tvinga mej och städa snart. jag  o r k a r  INTE, både dammsugarn och tvättslasken stirrar snett på mej..ja ja jag kommer!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: