Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

ere bara jag eller

Kategori: Allmänt

tycker inte ni också att man kan köra Rederiet i repris?
 
Asså, det måste ju vara tidernas bästa serie i svensk tv! Jag minns det så väl hur jag tassade runt i huset på torsdagskvällarna och förberedde mej för Reidar och onda Carl, eller jokern och vräsiga Bengtsson. Jag tyckte det var synd att Onda Carl var så ond eftersom han var ju annars rätt så snygg. 
 
Mycket hände mellan mej och Rederiet, mycket "första gången" vetskap.
T.ex när Onda Carl spola ner en vit påse med mjöl i...som jag trodde det var, men näää då, för första gången får jag höra vad knark e. Morsan satt brevid och berätta att det var minnsan inte alls mjöl eller florsocker i den lilla påsen. Vad paff jag blev!
Eller när den mystiska oxå-rätt-snygga kocken Nikolaj kysste en man på däck. ja menar, HERREGUD, jag satt som förstenad framför tvn och bara gapa, hajjade nada och så fort morsan kom in till tvrummet så sa jag "HAN PUSSA HAN" och hade format hela min skalle till ett tjockt frågetecken och mamma nicka och berätta för första gången i mitt lilla torra liv vad homosexualitet e. "vissa e det, andra inte, det e inget fel. Folk blir kära i folk, inget att oroa sej för" sen bläddra hon vidare i den sliskiga kvällstidningen. Jag menar, Chocken var total..! Huuuuur hade detta kunnat undgå mej och vad mena hon med att - Inget att oroa sej för..?
hm ..
 
..&  Uno och Jokern, asså ..asså..ASSÅ Johannes Brost. what a guy! Hur skön som helst med sin lattjo attityd och glada nuna och neurotiska lilla Uno puno, hahaha JAG BLIR LYCKLIG ATT TÄNKA PÅ DEM! 
och vaaaaarför sänder dem inte rederiet i repris? de sänder ju allt annat skit i repris 1 miljon fucking gånger då kan dem väl sända svergies enda riktga grymma tvserie i repris. Ja jag tycker det.
 
Ryser av att höra introt på rederiet. aaaah, the show can begin!
 
Funtar allvarligt talat på att göra en protestgrupp på fejjan, typ "Ut me glamour, IN me rederiet! NUUU!" Undra hur många som skulle gilla den sidan?
 
ere bara jag eller?
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: