Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

den kloka

Kategori: Allmänt

"En nations storhet och dess etiska framsteg kan bedömas av hur man behandlar djuren" - Gandhi
 

Imponerande och naturligt, ett självgivet absolut enligt mej. Jag läste en bred textsnutt av en polares historiabok, Gandhi förespråkade :  Hur vi människer behandlar djuren, E det som speglar oss och hur vi  behandlar varann. Det e viktigt med bemötande och behandling. Gandhi var själv vegetarian (av politiska protester och filosofilöften från sin mor) men hade inget emot om människer åt kött, bara djuren behandlades med värde. Det e det viktigaste. Det e kockrent och sunt. 
Tack Gandhi för du vet det självklara. Tack oss som förstår detta och lever efter vetskapen med detta. 
 
Nu ska jag gosa me min hund som ligger å glor på mej, dem där ögona säger "asså give me a break, vet du huuur länge jag har väntat på dej? Nääär ska jag få gå ut och ha kul?!"
 
 luugn lilla vän, vi ska ut nu
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: