Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

lägg ägg!

Kategori: Allmänt

Kan söta snälla rara högerpolitiker som Folkpartiet och Centern sluta kalla sej liberaler?
DET E NI INTE.
 
Nu ere så här va, jag vet vad liberal e, jag vet vad liberal betyder, vad liberal står för.
Borglig politik såkallad höger politik e grundat av och yrkar på konservatism/ konservativa och konservatismen e motståndare till liberalismen. Alltså bevara, konservera, GAMMALT. Traditioner, Vi ska antingen stå still i vår utveckling eller gå bakåt. Patriarkatet har dessutom en FET förkärlek till konservatism, och det fattar man ju, konservatism gynnar ju patriarkatet. They love varandra.
 
usch
 
Så, när liberalismen som yrkar för solidariet, jämlikhet, frihet, individualism, demokarti, feminism, mänskliga rättigheter, rättvisa, revolution, framåtanda, utveckling., ja listan kan bli lång, jag brukar säga att allt positivt som hänt i våran historia e från liberalismen och allt neggo från, ja gissa tre gånger
 
Nä men så här ere, Jan Björklund och Annie lööf och era partier, kalla er vad ni vill, gör det men att kalla er liberaler när ni samarbetar med konservativa krafter (me risk att låta trollsk och demonisk) blir det motsägande och dubbelhyckligt. Det funkar inte att vara Högerliberal. De blir jättekonstigt och luddigt, obestämdheten klingar direkt. Någon eller några som inte kan bestämma sej om dem vill gå bakåt eller gå framåt. 
 
Det e lika bisarrt som att någon kallar sej kommunist-extremhöger eller kommunist-riskkapitalist. Fattar ni? Man kan ju kalla sej det men...det blir ju väldigt konstigt och innebörden tappar mening och ifyllnad. 
 
Man kan väl vara både och? hmm tjaa, för mej blir det lika extremt som att säga jag e inte rasist men ibland e jag det. Observera att rasism e inget jag trycker på liberalismen eller konservatismen, det e bara mitt sätt att visa hur konstigt jag tycker högern och liberal går ihop. Som att säga att jag e rasist vissa dagar men andra dagar e jag inte det. Så radikalt blir det..-
jättekonstigt!
 
Så. Vi liberaler e oftast överens om att konservatismen e det största hotet i politik, men vi blir ..JAG blir galen på att folkpartiet och centern som kallar sej liberaler när dem klart och tydligt tar ställnig för och driver konservativ politik, moddisarna och the kristet utseende blir ju glada men vi som vill ha en verklig förändring vi blir ju...besvikna när de kallar sej liberaler, det e förfan ett frihetsord, det e ett starkt uttryck för människan i tiden, hur vi har förändrats och vad vi har gjort, hur mycket vi har kämpat mot konservativa grepp som vill trycka våran utveckling vid sidan. Nej nej, vi e människor, vi e skapta för att utvecklas. Det ligger i våran natur, kommer nog alltid finnas dem som räds och blir osäkra inför förändring och dem vill bromsa för alla andra,  MEN, Det funkar inte. Vi e för många som vill fram
 
 
Snälla låt liberalism vara liberalism. Det vackraste vi kan vara
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sara säger:

    hahaha där satt det!

    2013-06-12 | 23:54:38

Kommentera inlägget här: