Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Optimist - JAVISST

Kategori: Allmänt

Jag älskar det mesta med mej oftast men allra mest när jag kan ha fel. Jag har en diagnos..böjelse eller vad man nu ska kalla den. Det heter Misantropi.
Bl.a , Jag har sedan länge utgått från att det inte finns bra lärare. Eftersom jag går en kurs nu så träffar jag lärare hela tiden på skolan. Och till min förvåning och positiva överaskning så finns det en lärare där som e skicklig och grymt bra på just lärandet. Fanatstiskt öppen och odömande. Bra på att vara närvarande och lära ut. 
Hen ger hopp till läraryrket!
Fantastiskt inspirerande på ALLA sätt och vis. Tacka fan för det finns lärare som hen.
 
Jag känner en våg av optimism skölja genom mej. Dem första minuterna var det lite otäckt (eftersom de tillhör inte min vardag att duscha optemism) men känslan gick snabbt över till  - Så det e såhär det känns att vara lycklig? även om det e för tillfället. Men vad skönt!
Tänk att en människa på denna stora planet kan påverka mej, en främling genom att vara tillmötesgående och tänkande..
Hela jag e en optimistisk bomb nu, vill ge alla jag känner en stor kyss och för en gång skulle säga "Än finns det hopp för mänsligheten, vi kan förändra - JAG kan förändra"
Naiviteten existerar inte just nu, bara viljan och kraften att förändra & - Ge upp, vet jag inte vad det betyder. Bara hopp och tanken finns nu. Känslan ligger i bubbelbad och njuter. Allt känns så skönt
 
i rättvisan och sanningens namn så tror jag det beror på att NU vet jag att det finns en till person i vårt samhälle som har samma syn och bredd på förändring och livet.
 
Det viktigaste i hela världen e inte att jag måste stå ut och göra det som jag alltid gjort, det viktigaste e att det finns lärare som vill tala om allt och vilja få oss att bli en del av förändringen. Och även om det inte "behövs" nån annan för att berätta det så ere just vetskapen att DET just FINNS en annan som vill uppmuntra till just det. Vi e fler som delar samma syn, vi vill framåt. 
 
FRAMÅT MARSCH!
 
tacka fan för bra lärare ..!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: