Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

nått otalt drottning Silvia

Kategori: Allmänt

Sålänge jag kan minnas har jag varit antimonarkist, det kan inte ligga i blodet eftersom mina föräldrar e så nära rojalister och monarkister man kan bli (enligt mej.)
Jag anser att monarkin skall bort. Finns ingen anledning att ha den kvar, och jag vet, ÄVEN om kungen inte har nån statsmakt så står monarki som en symbol och auktoritet och det e det jag inte gillar. Vad jag tycker personligen om personerna i kungafamiljen e inte lika viktigt. Utan det generella e att monarkin e onödig.
 
Men så råkar jag glo på Elisabeth Ohlson Wallins tavla med kungen och drottningen på. Allt var klockrent och riktigt skickligt gjort tills jag såg drottningen på knä försöka sudda bort nazistsymbolen. 
Eh... Även om jag e anti monarkin så har jag aldrig varit anti Silvia som person. Hon har sen länge alltid tagit ställning för mänskliga rättigheter och lagt ner tid och energi på att jobba med utsatta barn och andra som har det jävligt svårt. Hon näms sällan för det i media utan all fokus läggs på kungen (tyvärr). Varför tar man aldrig upp det hon har gjort? Hon e ju den enda i kungafamiljen man känner har gjort nått riktigt sjysst. Och när nån väl lägger fokus på henne så skymfar man henne och hånar henne med en nazistsymbol för att hennnes FAR, inte hon alltså, utan hennes farsa har vart i nån styrelse med nassar. Varför ska hon ta skit för vad nån annan har gjort? För vad hennes gamla farsa gjort e tydligen viktigare än vad hon själv gör och vill få gjort. Det e så orimligt och orättvist mot henne. Suck
Det e så tråkigt att Elisabeth Ohlson Wallin valde att göra så. Men vad vet jag...hon kanske har nått otalt med Silvia som rättigfärdar henne att smutsmåla drottningen så?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Niklas säger:

    Faktiskt!

    2013-01-12 | 11:54:41

Kommentera inlägget här: