Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

jag hör mej sitta försvara

Kategori: Allmänt

"katter e ointelligenta djur" brister en typ ur sej från klassrummet, samma sekund så hör jag mej försvara katter och jag säger "nej dem e inte ointelligenta, dem e smarta som fan"
"Hundar e iaf bättre" säger hen sen. Och det håller jag ju med om. Katter e smarta och hundar e kloka. Det e lite så jag ser på det. Har ju aldrig har en kärlek till kattdjur direkt, men ointelligenta e dem inte!
 
I torsdags var det demo på mynttorget, Mäns våld mot kvinner. Vi borde ha en demo om Mäns våld mot andra män. Om det inte står om mäns våld mot kvinner i tidningen eller på nyheter, så står det om män som slår män. Det e ju helt rubbat med all denna våld. När ska det ta slut? 
 
Nu imorgon, söndag så ere soppkök, Sök på fejjan så ser ni. Det kan behövas hjälp där. Jag ska dit om jag kan vara där och hjälpa till. Det e nämligen samtidigt en demo för kvinnorsrättigheter som jag ska gå på, så jag får se om jag hinner dyka upp till soppköket.
 
Måste föröska vänja mej att skriva kvinnor med o, inte e. Kvinner. Jag uttalar nämligen kvinner med e så jag skriver så också. Mycket marigt!
 
leymah gbowee 
Människorättighetskämpe
Startat kvinnonätverk i Afrika för fred
Humanist
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: