Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Eko e reko!

Kategori: Allmänt

mmm! Satt och myste i soffan i morse och glodde på nyhetsmorgon, dem prata om ekologiskt. Det e så jävla rätt. Hade inte ekologiskt existerat så hade jag dött av svältning. Man kan ju inte äta nått då!
Ni som jobbar med eko reko grejjer, ni e förebilder. Bättre djurrättshållning, ökad medvetenhet över klimat och miljö, jag blir rörd över att vi e så många som tänker grönt. 
 
Hörde min lilla favvo på tv också, Fridolin tuggar som vanligt om sunda värderingar. 
 
Länge leve Vishet!

Kommentarer

  • Majken säger:

    Förlåt, men hur kan det vara såååå himla najs med eko? Förklara gärna det för mig. Jag äter kött just nu, men försöker bli mer vego... för mig ((när jag läser om djurhållningen asså) är det liksom ingen större skillnad mellan vanlit och eko... men nu menar ju ja främst för djurens skull asså.... om du hajar..... Ja, jag känner väl mest att jag e less på att man dödar djur alltså...... eko är lite bättre, men man dödar ju fortfarande...... sååååå sorgligt!!!!

    Svar: jag tror du inte ska äta kött i huvudtaget om du har problem med att djur dör. Jo det e Enorma skillnader på eko och oeko. Jag hade ju aldrig äta kött om inte ekokött fanns. Det finns stora krav på djurrättshållning inom eko. tack och lov.! http://www.krav.se/Documents/Broschyrer/djurhallning.pdf
    bl.a annars kolla jordbruksverkets ekologiska hållning till djur.

    Men som sagt, har du problem att djuren dör så bör du ju i huvudtaget inte äta kött. Tror nog att vegetarian/vegan e mer nått för dej "majken"
    Böna!

    2013-01-27 | 04:30:47
  • Majken säger:

    hej igen :)

    Jo, det är väl så...... jag bör helt enkelt satsa på nåt som faktiskt är djurvänligt; det vill säga vegomat... :) Synd du inte vill det du med :) Eko verkar inte så himla bra tycker jag...... jag menar; ja, det är ju liksom liiiite bättre, men ändå inte bra, om du förstår vad jag menar. Och även om man inte tycker det är fel att döda djur för att äta dem borde ju djuren ändå få leva liksom...... alltså: som de borde. inga djur i djurindustrin verkar ju få leva naturligt :( Det är väll mest det jag är emot. Önskar att inga djur fick lida, men det kanske inte går att ordna sånt? Så djur halet enkelt får leva ett helt liv utan att vi männskor är där å pajar så de dödas innan de fåttt leva klart...? Eko är såklart ett bättre alternativ än vanligt, men jag tycker inte det är rättvist...... miljön blir ju faktiskt påverkad också..... har du tänkt på det? jag menar; koldoxidgrejen det pratas om så mkt....... oavsett om djuren lever inom eko eller vanligt blir det ju fel....... :( Eftersom det inte sker i det där naturliga tillståndet som det borde va....... Ja, jag frågar eftersom jag vill veta. Jag vill försöka bli lite mer "duktig" ocg tycker såklart du är kanon som satsar på eko :) Har ej hunnit kolla in länken du gav med i din kommentar; ska kika på den också...... hur som; kul att diskutera.... eler hur?

    Svar: ja man väljer att leva och satsa på det man själv anser e viktigt och vad man anser e nyttigt för våra kära djur. Jag tycker alltid det e bra med debatter och samtal om djurrättshållning och miljö, talar vi inte om det så kan det inte bli ändring eller bättre.
    Kärnkraft e oxå nått jag inte fattar att vi har kvar! det e så jävla rubbat =/

    Ha det gott (=
    Böna!

    2013-01-28 | 03:59:07
  • Majken säger:

    Oj....... :P Lessen för alla min stavfel i förra kommentaren....... :P

    2013-01-28 | 04:22:47

Kommentera inlägget här: