Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Får man ta hunden me sej in i himlen?

Kategori: Allmänt

Min hund! jag älskar min hund!
Vart jag än går så går han efter, vart jag än sätter mej så lägger han sej nedanför. När jag kommer hem från jobbet så springer han rakt på mej och pussar mej i hela ansiktet, när jag vaknat på morgonen så vaknar han med och följer med mej till köket och väntar med mej på att kaffet ska bli klart. När jag kollar på tv så hoppar han upp och lägger sitt lilla fina huvud på min barm. Han e den bästa.
 
Detta med att ha hund. Det e en välsignelse. Det e din bästa vän. Lojal, snäll, klok, varm, gosig och rolig. 
 
Inte bara min hund, utan andras oxå. När jag går på stan, helt random, kanske går förbi en bernt senner (DOM E SÅ JÄVLA FINA) eller en flat coated retiver eller en goldis. Eller varför inte en av mina favvosar : Engelsk cocker spaniel? Då står jag och glor och glor och stönar och mumlar nått "äh men fyfan vad fin, åhh sån ska jag ha OXÅ"
 
Jag går inte fram och klappar alla hundar jag ser, man ska ha respekt för hunden och ägaren. Kolla att det e okej först. Jag njuter av att bara se den pälsiga varelsen!!! 
 
Här e han, min fina underbara kloka Hund.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: