Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

en sorg men en klockren längtan

Kategori: Allmänt

En av mina bästa vänner e på jorden runt resa. Hen och Hens partner (både hatar ordet hen, därför ere ju så kul att skriva det!) har vart först genom Europa och sen landat i sydafrika och nu erom i Thailand. 
 
Jag saknar hen så. I nåra år blir dom borta, och det e just det. Nåra år. Bästis borta i nåra år. 
 
Finns en sorg men klockren längtan i det. Tänk när jag få se hen igen, TÄNK, År har gått och jag får se hen igen. Jag tänker tillåmed tanken på att resa och hälsa på. Det e ju en självklarhet tycker många när ens bästa kompis reser och e borta länge, klart man åker och hälsar på lixom, Men jag e inte alls mycket för resa, speciellt flyga. L i v -rädd för det och sedan Thailand. Strikt, gubbar utnyttjar barn och kvinnor sexuellt och värmen, deras jävla värme. Jag pallar ju knappt med svensk sommar. 
Men... jag tänker tanken att jag ska kunna resa och hälsa på. Ska försöka få med mej våra gemensamma bästa vänner oxå. Vilket guldläge, Då får ses igen!
 
vi har ju givetvis bombat ner varanns mail med meterlånga konversationer, här e nåra meningar från de..
 
Åh det var så mysigt när vi satt i din lilla stuga och bara myste loss. Me regnet utanför och en grogg i handen! Saknar det.
 
Jag vill bara att du ska veta att jag tänker på dig som fan och hoppas du har det bra! Vi lyssnar ofta på gravöl och dricker pils och saknar dig!

Jag hoppas du mår bra min älskling. Tänker på dig ofta och önskar du vore här! Ä l s k a r D i g !

har faktiskt skaffat gymkort har varit där nästan varje dag sen vi kom hit! Känns bra efter all tjockiseuropamat ;)


Det sistnämda med gymkort, JAG e IMPONERAD men vem fan vill träna i svettlandet Thailand???

Jo min fina vän såklart. Och då ska hen få det, banne mej! =D

Jag har naturligtvis besvarat hens kärlek med massa tillbaka svar med att jag älskar hen oxå men de e för fånigt att sitta och kopiera mina svar här, hen e ju trots allt miljoner mil ifrån mej i ett exotiskt SVETTIGT främmande land med sin amore och dricker pils och lyssnar på punk och tänker på MEJ. Det e ju vackert, romantiskt , Och det e Poetiskt! Men jag då...jag sitter här - smårutten, lite hungrig, tänker på hur äckliga köttbullar egentligen e och röker & bjäbbar med folk på balkonger om hur farlig dagens politik e. Jaa, very exotiskt!

jag tror inte det va

Men oj vad det kan saknas. Vad vi kan sakna.

Och Oj vad vi kan längta

Oj vad jag längtar

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Niklas säger:

    Det är väl inget fel med att cigga på balkonger och prata politik ? ;)

    Svar: naturligtvis inte! jag nämnde bara att det inte e så exotiskt ;)
    Bönan

    2013-08-11 | 23:05:10

Kommentera inlägget här: