Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

tvång

Kategori: Allmänt

Aldrig okej att tvinga folk.
Nej!
 
Jag kan bli helt rabiat när någon försöker lägga på eller tvinga på mej nånting. Varför gör vissa så? Hot och tvång OM jag inte gör si eller gör så. Har allt med åsikter, information till pratikiska saker att göra. Va E det här för nått? Vafan ere för fel!?
Precis som vanligt brukar det bli motpol effekt på sånt. Jag blir speciellt motpol när någon håller på att tvinga nån till nått,  reagerar så automatiskt. 
 
Förövrigt e det en bedrövlig dag idag. Jag gillar höst och vinter skarpt men regn... NO THANKS! avskyr regn. Fruktansvärt fult och allt blir det inte alltid lite gråare ut när det regnar ? Vad ska det vara bra för ?
Dessutom var jag på bolaget för en stund sen och inhandla lite newcastle till min trevliga helg som kommer och då frågar kassören mej om leg och ordentlig som jag e så visar jag det och hen nickar snällt och fortsätter slå in streckkoden på bärsen sen när jag ska betala så frågar hen igen om jag har leg..
förvirrande plockar jag upp leget IGEN och visar, känner mej förnedrad och vilseledd och alla i kön bakom mej glor på mej som OM jag var en bandit som visar upp falskleg eller nått. vad menas me detta??? kassören ler lite och ber om ursäkt "jag e lite snurrig idag" och jag glor på hen och tänker ((( YES U ARE CRAPHEAD))) men säger såklart nått med att jaja, lugnt. sen vankar jag ut med en lila kasse, LILA ... jag brukar alltid leta efter en turkoskasse, den e ju snyggast. Färg för mej e viktigt. Färg symboliserar olika statement och lila e den allra värsta enligt mej. haha! true story
 
Och hur kommer det sej att det tar flera vecker innan en polisanmäld våldtäkt granskas? läste tidningen innan ett möte imorse och läser den skiten om att det går ibland flera vecker att granska våldtäker. 
Va? 
jag tillhör ju den normen att jag vill införa dödsstraff på våldtäkt/pedofili och medveten djurplågning. Äckligaste och värsta jag vet e sånt. Och vad sänder polisen och myndigheter ut för signaler när dem inte tar våldtäkt och liknande på allvar genom att inte granska och utreda brottet eller väntar länge med det? Vad sänder det ut för signaler?  jävla idioter 
 
Men nu till nått betydligt roligare faktiskt. jag ..JAG ska ställa mej i köket nu och BAKA kladdkaka. japp, jag har en förbannat bra inbillningsförmåga, jag tror alltid jag kan allt. Men avskyr ju att baka och laga mat, köket generellt e ett sånt tråkigt ställe att vistas på. Vi får se hur det går! 
påtal om kladdkaka, kladdkaka heter kladdkaka för den ska vara kladdig, inte fast och torr...många cafeer har märklig uppfattning om vad kladdigt e asså, det e väl uppenbart att det ska vara kladdigt!! och nu ska jag leka allan ballan och göra den perfekta kladdisen till tonerna av stefan sundström dessutom! woohoo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Eli säger:

    Ja, visst fan är det sjukt att det tar sådan tid innan våldtäkter granskas!!! Fy, fan!! Men kladdkaka är alltid gott :) Klart den ska vara kladdig - annars heter det det väl fan bara chokladkaka. Punkt. Kladdkaka med pepparkakssmak fanns på Lidl idag för bara 18 kr såg jag. DET ska jag fan köpa nån dag snart! Guud, så gott!!! Men... man ska nog baka en kladdkaka på avföring (människobajs!!) och skicka till de idioter som inte hajar vad våldtäkt är för något! Smaklig måltid, era efterblivna fjantar!

    Svar: ja bajskaka ska dem ha!min kladdkaka blev jättebra, för kladdigt såklart men thats what i like !!
    hmm choklad me pepparkakssmak. e det gott?
    Bönan

    2012-11-23 | 00:28:41
  • frankell säger:

    Det borde bli strängare straff för våldtäkt och pedofili även djurbrott. Vi har ett märkligt rättsystem!

    Och tvång rent generellt är aldrig rätt. Det intressanta är att det är oftast de folk som "tvingar" på information som själva hatar det allra mest. Det är ironiskt :)

    hahaha skulle vara kul om du sa crap head till kassören

    Svar: jag håller verkligen med! Det e sjukt ironiskt, själv passar jag mej att tvinga på folk nått jag tycker, det e mkt härligare att se när nån fattar hel själv och tar ställning.
    Ha det gott
    Bönan

    2012-12-04 | 18:52:38

Kommentera inlägget här: