Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

stilla flyter vi iväg

Kategori: Allmänt

"aldrig nånsin komma ner"  från albumet Mannen som blev en gris, Geniet heter Joakim Thåström.
 
Ena hunden ligger och storsuckar vid mina fötter. Jag kan se att hon e bevsiken på nått, deprimerad och allmänt likgiltig. Försöker snacka med henne men hon bara tittar bort. Har jag gjort nått eller? Man börjar ju undra när till och med hunden slutat reagera. hahaha bedrövligt.
 
Mina två andra hundar kommer nu in i rummet, båda viftar glatt på svansen och tittar mej rakt in i ögona. Dem vill ut, dem ska få gå ut strax. Dem e så jävla fina, alla mina hundar e underbara. Jag e en riktig hund-nörd. En av dem tyr sej mest till mej och jag tyr mej mycket till han. Om jag inte har fått gosa eller klappa på honom på ett tag kan jag få en ångest och bli spattig, måste få krama honom och gosa. Han e så kelig och älskar att bli gullad med. Det e coolt hur påverkad man kan bli av ett djur. Jag blir oftast mer känslig med djur än med människer. Jag har blitt så beroende av honom så att jag kan gå runt när jag jobbar, e ute bland folk, vänner  och sakna honom enormt och längta hem till han. 
Var jag än går så går han efter mej och tittar jag ner så möts mina blå av hans varma gyllenbruna och svansen tickar fram och tillbaka. Hela han e märkvärdig och varm, värd att lägga märke till.. och katter älskar han att jaga. 
 
Alla mina grannar har katter så hundarna får gång på gång hjärtattack när nån katt stryker förbi nosen. Helt rabiata skäller dem som om dem ska döö! och jag vet inte vem som påstått att katter e smarta men nåra av våra grannkatter tillhör INTE den katogorin, dem håller på att bli uppkäkna gång på gång när dem nästan inte kommer undan och har hundarna hack i häl med deras glaffsande käkar , endå så envisas kattskrällena att fortsätta gå på hundarnas mark och retas. jäkla kattjävlar, skyll er själva om ni inte hinner undan nästa gång! låter hårt men jag tycker det saknas lite (läs mycket) IQ i deras små lurviga skallar.
 
Nej men katten e smart vanligtvis, det tror jag och jag vet det för det mesta.  
Men hunden e klok. 
 
Förövrigt så e det ju sorgligt att Obama försvarar Israel. Jag visste innan att vare sej Obama eller romney e bra men jämför man nått som e dåligt mot nått som e skitdåligt så tar man väl det dåliga? 
Mitt Romney tror jag hade varit mänsklighetens fall. Med han hade säkert ett tredje världskrig utbrutit och han hade påtvingat en större överbefolkning eftersom han e emot abort och dessutom tror han inte att kvinner räknas som människer, varför hatar han kvinner så mycket? JO jag VET, han e mormon men endå? homosexuella hade han säkert begärt dödstaff på och sedan skjutit bort fattiga eller lämnat dem för att dö. Bergis. Han verkar ju inte helt jävla klok.
Och vadå han e "bättre på ekonomi" eh? ja ocm man redan har det gott ställt så ja. Men han vill dessutom satsa massor på militärkonstander för USA och det kostar sjukt mycket att göra det, så jag evt inte riiiiktigt om han e så jävla bra på ekonomi. 
Jag e förövrigt nästan mer chockad över att han fick kandidera för val av president. Jag hade ingen aning om att det fanns kvar gamla kvarlevor från den sega evolutionen som vill styra i ett relativt modernt samhälle med så bakåtvridna värderingar så man vill hämta spyhinken å lägga en pizza! jizez
 
nog får vara nog!
 
nu blir det en pall mall och novembermörker
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Eli säger:

    Ja, hundar är goa :) Och bättre med en dålig president i USA än en regelrätt skitdålig... :)

    Svar: eller hur, men jag kan fortfarande störa mej på obama.
    Bönan

    2012-11-20 | 18:08:29

Kommentera inlägget här: