Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

slog till mej

Kategori: Allmänt

Har blitt slagen av tanken nu när jag sitter och glor igenom massa gamla album och bilder på mej och nära och kära, kan jag bara ta bilder på oss när vi dricker bärs eller??? herregud, får smått lite panik över att jag bara har festbilder nästan. my gosh! vi ses lika mkt och bara dricker kaffe också faktiskt!! Men det framförs inte lika ofta i mina album, hahaha alkisarna tar över! 
 

Nä dax att visa omvärlden och andra bekanta att vi kan minsann ses och öh ...gå på en promenad med kaffe i handen och INTE en bärs i andra. hahaha  
Jag gillar att kolla bilder från förr och nu. Tycker om att minnas hur kul vi haft och har tillsammans. Och då blir det ju bilder på det.
Jag e en liten vemodsmänniska. Jag kan känna en enorm sorg över det som vart och sakna starkt att det inte e så nu.. men samtidigt en varm känsla av belåtenhet att jag vart med om så sköna upplevelser  med mina vänner. Och vi har fortfarande skitkul ihop, och om 5 år sitter jag bergis å kollar på bilder som togs i år och sitter där och känna vemod för dem åren men sen bege mej ut för att skapa nya upplevelser för kommande 5 åren jag sitter än EN gång och känner vemod för dem åren. Många tycker kanske det e en plåga att sakna och känna sorg men jag tycker inte det. Blir helt lyrisk och betagen av oss och hur vi levt tillsammans och hur jävla kul vi haft. Så det e med en djup respekt jag trivs med vemodet. 
 
Mina vänner e de heligaste i mitt liv, jag e den viktigaste men dem e dem heligaste. 
 
Och vilka typer dem e!
fräcka, blyga, högljudda, fnissiga, kännande, roliga, knäppa och smarta. Och dem e alltmöjligt i politik, miljöpartister, moderater, vänsterprissar och femisar och -eh-politik-e-tråkigt typen!  Vilka sköningar och vilka karaktärer. 
nej vi kommer inte alltid överens. Det skiter jag i, jag har så kul och jag lever med dem. 
Solidariska solstrålar och realismens skatter med änglars andetag. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: