Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

nedskärning

Kategori: Allmänt

Nedskärning inom vård e aldrig okej. Vården ska vara så bra som möjlig och man måste hela tiden investera inom vården, aldrig dra ner eller ta bort viktiga skäl. Så jävla ohumant annars!
 
och kan jag sluta drömma om svarta pantrar! jag minns sällan mina drömmar men minns varje gång jag drömmer om pantrar. Usch, vaknar upp med obehag direkt. Blir aldrig jagad av dem utan dem förföljer mej bara vart jag än e.
 
Förövrigt så ska jag masa mej in bland folkmasser snart, tränga mej förbi fredagsfolk i ett stort centrum och köpa kläder. Fast jag väger starkt att köpa kläder från second hand, jag brukar köpa kläder där, mkt bättre för miljön och konsumtionen. Äckligt hur mycket vi konsumerar. Hade vi haft 70-talet på besök 2012 så hade det blitt konflikt direkt och massa demos!
Satt och glodde på historieätarna med Lotta Lundgren och Erk Haag (jag rekommenderar verkligen alla att titta på det!) där dem berättar och lever sej in i 70-talets svergie och konsumtion ansågs att vara något väääldigt fult och opålitligt. Och så kollar man nu på svergie och ba ...shit. inte konstigt vi kommer gå under som vi konsumerar!! 
Inte bara kläder och material utan matvaror och kött också, helt sjukt hur mycket vi äter och slänger. Så jävla onödigt!
 
fan, ser i perferi att dammsugaren glor på mej, jag har helt frivilligt råkat glömma att städa... det finns iofs nått värre än städning och det e DISKNING!!! jag hatar det, så äckligt och ofräscht! oooooch jag måste diska piska också!! Hur dålig får en fredag bli egentligen?? Fast November e fortfarande i luften, tack å lov
 
Samarkanda med Thåström får avsluta för tillfället
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: