Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

skott i magen

Kategori: Allmänt

Undra hur många barn som måste lägga livet till för att de ska fatta att vem som helst bör inte kunna äga vapen. =/
 
NU har det hänt igen, En ung kille i USA har fixat ett vapen, åkt till en förskola och mördat 26 individer.
Jag blir än en gång påmind över USAs vapenhanteringar med "vanliga" människer. Jag minns massakern i columbine High -99, hur ofattbart det var och att jag sedan nått år senare såg en långfilm om just massakern där. Jag mådde illa då och jag mår illa nu. Det e inte bara otroligt tragiskt utan otroligt obehagligt dessutom. 
Hur lång kan en person gå för att han inte inte bra? uppenbarligen för långt..och alla dessa små barn...lärare. Det e helt bisarrt.
 
Det känns som jag fått ett skott i magen när just sånt här sker- massaker, oskyldiga, blod. Sen att det finns folk som avskyr USA generellt och säger att det e hemskt men tänk vad som händer i indien var dag? eller krigsländer dagligen, varför e det så synd om USA nu när exakt samma sak händer runt omkring i drabbade länder? 
JA kanske för att det spelar ingen roll om det var USA eller inte, det e själva handlingen och att det har hänt som e tragiskt och jag tycker inte man ska jämföra tragedier med andra tragedier. Det e lika hemskt allting. 
själv e jag ju ingen direkt USA-älskare. Aldrig vart. Tycker det e det mest hycklande landet i världen. MEN varje gång nått sånt här oerhört sorgligt sker så tycker jag det inte spelar nån roll vilket land det sker i, utan man sörjer endå och kan inte bergipa att det har hänt. Jag tänker på föräldrarna till de barnen som mördats och det vuxna som jobba där.. om avrättningen gick snabbt , så ingen led.. fy
 
 
Det e en sorgens lördag idag. Låt USA veta nu, nej,  Låt republikanerna lära sej av detta.
Att vem som helst bör inte äga ett vapen. 
Att barn inte ska avrättas i sin skola.
 
vapen vapen vapen.
 
blod blod blod
 
NOG!
 
Vila i frid. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: