Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

hjälp

Kategori: Allmänt

Nu ska ni få veta nått som e obehagligt,  När man öppnar bloggen och det står 5 hotfulla kommentarer redo och möter en. jizez. Var jag icke beredd på. Varför så mycket hat? Hjälp
och jag får en sån lust att behandla vissa som dem själva behandlar men det e inte sjysst, så jag tänker inte göra det. hua. Läskigt snarare.
 
Jag bara undrar, hur ska man kunna tycka om nån som skriver förnedrande saker och svänger med ord hit och dit utan att ha en susning visar det sej, eller har nog säkert en susning om nått men det kommer ut på kränkande sätt. Det funkar lixom inte att skälla ut nån hysteriskt och sedan vilja bli "kompisar" Ååh det e så dagisfasoner och jag orkar inte. Jag har redan gått på dagis när jag var barn, jag behöver inte gå igen. 
När jag väl tror att det kanske endå kan bli rätt sjysst och ömdjukt så blossar det upp igen och blir värre, det e så infekterat. Fett trist =/ 
Det som e mest synd e att istället för att vilja se möjligheter att kunna sonas så ser man bara det dåliga först, och lägger all energi på det. Det e som att vissa bara kan se och vrida saker åt såna håll, gärna destruktiva och nedlåtande håll mot sej själva. Jag avskyr det eftersom det löser ingenting, snacka om att lägga salt i såret.. För sej själv och andra.
Jag tror jag kan tala för de flesta när någon hoppar på personligt och kränker och kränker ens vänner. Då e det lixom, ja man får Nog. 
 
Man ger lixom upp när det känns som man pratar med en vägg. Man står och trampar på samma vatten, Rund e cirkeln och den går bara runt runt runt.. Den som söker fel hittar inget annat. 
 
Den här helgen har kommit som en enorm chock. Jag tror aldrig detta har hänt mej, att bli så påhoppad, och kastat så mycket kommentarer påt. Jag e van att argumentera live,i verklighet, sällan via internet men visst händer ibland men aldrig såhär. Jag vet inte om jag tycker det e fegt, löjligt, roligt eller oroväckande? men att förolämpa och kasta sten i glashus och att rabiat ge sej på och bara storhacka e lixom aaaldrig en bra poäng att hämta hem.. Det kan bli, ja motpol effekt. Och om det nu e en diagnos en person har, har den då rätten att gå så långt som att kränka en annan?
Jag vet inte om jag tycker man ska ha överseende med det, det lutar åt att jag inte tycker det. Så, då säger man ifrån. Och säger man ifrån, då attackeras man direkt. Haha! jag e fast hur jag än gör =D hajjar ni, det e helt lönlöst. Suck.
 
Barn i skolan brukar väl hämta andra barn som dem har berättat för och som ska vara på deras "sida"  när det e nått tjaffs, samma gäller även "vuxna", dem hämtar pojkvänner och flickvänner, polare, familj och ska genast predika och lägga fram att dem minnsan tycker som dem. Eh okej. Vad bra. vad har jag lärt mej av detta då? Att ett pucko kommer sällan ensam? okej, för det har jag då konstaterat. Tack. 
 
Nä, nu får det vara nog. Jag förtjänar bättre motstånd som man kan möta rakt på vägen, inte nån jävla neråt eller uppåtsbacke. Nån som faktiskt kan stå för sina ord och sitt tyckande utan att kränka ner den andra i en dialog. 
 
Det e så enkelt, så det blir svårt. Och blir så svårt, se till att kunna hantera det då, annars blir det bara pannkaka av precis allt. 
Att ha skinn på näsan bakom en dataskärm, fine. Men undra om vissa har skinn även ute i verkligheten? Jag e då skeptisk. 
 

Nu lär det komma minst 5 till hotfulla kommentarer av en viss typ men det här får avsluta min roll i all denna vrede som kräkts ut. 
 
 
Nu ska jag lyssna på Kajsa Grytt och Thåström. Två genier som vet sina grejjer =D Drömde btw att jag var uppe på scen44 på kafe 44 och spelade med ksmb. hahaha jag å alonzo krockade med varann när vi skulle sjunga i samma mikrofon. och jag svär, när jag vakna hade jag ont i huvudet precis där jag krockat i drömmen,  weird! 
 
 
"Den som står på tå står ostadigt"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej!
    Låter jobbigt att du blivit hotad i arga kommentarer. Vad var det som var hotfullt då?

    Svar: hallå hallå!det blir väldigt märkligt när nån hoppar på och skäller ut en för att jag har valt att leva som jag vill, PRECIS som den här personen själv väljer hur den vill leva som den vill.. Bli kallad korkad och sorglig när man försöker ha en öppen och sjysst dialog e lixom.. både fånigt och kränkande.

    Sen att ge sej på mina nära och kära , personer hen inte känner, och tala ner dem, det e ju bara rent elakt att göra, endast för att vilja såra. Det läskiga e att personen vägrar sluta hoppa på och baktala, utan maniskt skriver vidare och fördjupar sej mer i sin ilska. Fine, gör det men att göra det på dagisfasoner och förlöjliga e bara trist och smaklöst.
    När det blir så respektlöst på det här sättet så blir det obehagligt och aggressivt och när det blir så, ja då blir det hotfulla kommentarer. Jag orkar inte lägga energi på nån som bara vill hacka sönder allt. Så ja, så ere med det. Skittråkigt. Antar att skenet verkligen bedrar =)
    Det e så enkelt egentligen, tyck vad du vill, tro på vad du vill, men varför kränka och skälla ut någon för att den inte delar samma synsätt? Näpp, Där går gränsen. Finns inget mer att säga.
    =)
    Bönan

    2012-12-09 | 20:50:58
  • Anonym säger:

    Missförstå mig rätt, men är det inte bättre du tar ett snack med hen (som du kallar personen) privat än att skriva om hen på din blogg? Känns inte alls rettvist att du hänger ut hen offentlit.... förstår om du känner det du gör, men försök att visa respekt om du vill få respekt - det är bara vad jag menar..... jag tror inte att en konflikt löses genom detta sättet. Det är inte alls det rätta. det är tvärtom mer kränkande att skriva om hen offentligt tycker ja och kalla hen vad du kallat hen här. Tänk på det - Menar inte att jag inte förstår att du känner vad du känner men menar att man inte kan klaga på nånn man tycker har sårat en genom att såra tillbaka och dessutom offentlit. Då blir det motsägelsefullt tycker ja.... tycker du ska prata med hen istället. Sedan; thåström ÄR bra :)/Ronja

    Svar: ja absolut, det håller jag med dej om men tro mej, om du tycker det jag har skrivit e privat så ska du se vad hen skriver offentligt om mej. Det e inte äns i närheten. hjälp, mycket påhopp och tvång, lite respekt.. Kanske lite svårt för dej att se eftersom du inte sett nånting innan vad som skrivits. Så det e helt förståeligt. Att hänga ut e nått helt annat, det skulle jag inte göra. Och det e inte vad jag gjort nu. Det gäller att kunna oavsett synsätt på olika ting endå ja vara sjyssta mot varann.
    Och jag tycker det e jättefint att du talar om respekt, för jag håller med dej så mycket! =)
    ja thåström e toppen!!
    ha det gott Ronja
    Bönan

    2012-12-09 | 23:27:09
  • Anonym säger:

    meh? har hon bett om ursäkt då? har du bett om ursäkt? antar att du har det... :) jag menar... om hon vart sur på dig har ni ju bårkat om nåt - av nån anledning... köttgrejen va det verkar. Men; äh! Hur ska jag förklara..? undrar bara om ni blitt vänner efter detta? om hon förökt bli sams o bett dig om ursäkt. Iså fall undrar jag ändå varfö du är så aarg fortfarande. men... antar att hon inte alls sagt förlåt... så... :p

    Svar: Det e snällt att du bryr dej =)Jag e inte arg, jag har vart chockad och irriterad men det släppte ganska snabbt, så nu känns det bra. tack och lov. Vill du ha nåra svar om den här personen och mej så står det ganska naturligt och objektivt i inlägget. Läs det igen så kanske du begriper, om inte så, tyvärr. Tydligare än så kan jag inte formulera mej.
    hare så gott
    Bönan

    2012-12-10 | 00:31:29
  • Anonym säger:

    tänkte bara på det hotfulla... förstod inte vad som vart hotfullt... men du vet väl att du kan anmäla om nån hotat dej?

    Svar: ja visst, det vet jag absolut. Att bli tungt påhoppad med massa elaka och absurda kommentarer ger nog vem som helst en hotfull effekt.Fast de verkar som människan slutat upp med det nu. Jag har lämnat det där totalt, det som dock blir lite galet e när folk inte kan släppa på saker och fortsätter och fortsätter..
    Det e då man får anmäla, men som tur e så kanske hen släpper på de och inser att det inte e nån ide att sitta och skriva elaka grejjer och sänka ribban lägre än vad den redan e, Hen e ju trots allt ensam om att vilja bråka. Fast ja, de e klart, folk funkar olika, har hen inge roligare för sej än att vara arg och hålla på skriva, be my guest. But i have left the building för länge sen =)
    Ha det fint
    Bönan

    2012-12-10 | 17:16:15
  • Sara säger:

    Strunta i fanatiker. Vi som såg vad eh hen skrivit kan konstatera att det var helt rubbat! Jag är själv vegitarian och skulle aldrig hoppa på nån så! Herregud. Jaja, vi lämnar det och blickar framåt istället. Bra skrivet här, fortsätt skriv grymma texter! :) kram s

    Svar: Hej sara!jo alla som läst det kan ju nog skriva under de men men, helt rätt vi blickar framåt =D
    tack!
    kram!
    Bönan

    2012-12-10 | 19:42:55
  • Niklas säger:

    Att ge sig på personligt brukar såna typer ta till sig när dem vet att har fel eller förlorat i en dialog. Bara oproffs tsr till sig såna medel. Du verkar för slipad för kränka tillbaka. Helt rätt :) grymt bra skrivet, skit i folk som är fundamentalister Mvh Niklas

    Svar: Hej!jepp. Vi skippar funtisarna, Satsar på liberalerna istället!
    ha det gott
    Bönan

    2012-12-10 | 22:39:37
  • Anonym säger:

    Hej! Har ni funderat på hur "hen" känner när/om hon läser era ord här i bloggen? Hon lär väl ha varit inne flera gånger eftersom hon ju kommenterat tidigare? "Hen" har inte fått säga sitt och det förefaller mig (utan att alls veta exakt VAD som sagts kring detta "heta ämne" kött) att ni vinklar alltsammans endast från ert perspektiv. Därmed är det såklart svårt att ta ert parti när man inte har den blekaste aning om vad "hen" faktiskt har sagt som upprört er så till den milda grad. En fråga bara, för att försöka förstå dig som bloggar här lite mer; denna "hen"... det var alltså en vilt främmande, okänd "läskig, rabiat grästare" du tjafsade med på nätet eller? Ingen du tyckt om och haft som vän/bekant? Antar det eftersom det är så tvärstopp vad gäller att bli sams... men om du aldrig känt "hen" och haft en relation till henne är det ju en annan femma; jag skulle då aldrig slösa energi på någon okänd som bara hoppar på mig helt utan anledning. Nu är jag vegan och förstår inte ens hur man kan skriva ord som "gräsätare" som vore det en förolämpning, men... vet ju inte alls vad "hen" sagt... vi är alla olika, och jag kan bara säga att jag förstår alla som blir arga angående köttkonsumtionen och det faktum att vi ska äta kött, men därmed inte sagt att jag håller med om att man ska vara fanatisk och hota folk som denna "hen" har gjort. DET låter sannerligen obehagligt. Ronja frågade väl nåt angående det, men du svarade aldrig... vad var det "hen" sagt i sina hotfulla kommentarer; vad var det som var HOT? Läskigt... så ska det ju inte behöva vara! Man ska kunna diskutera - trots olika åsikter! Men... ja; att använda ord som "läskig gräsätare" känns helt seriöst inte bra det heller. Kanske kan det vara så att "hen" tagit illa vid sig också... kanske du borde be "hen" om ursäkt? Bara en tanke eftersom jag är för sämja före osämja i alla lägen och själv alltid gör mitt yttersta för att försöka sätta mig in i andra människor och deras känslor/tankar. MEN; som sagt; känner du inte "hen" ska du bara radera henne ur ditt liv tycker jag. Man ska inte umgås (vare sig det sker anonymt på nätet eller IRL) med folk som HOTAR en! Sista frågan bara: vad var det för klädinsamling? Låter klokt och fint iaf... :) Go jul (i förskott) och tugga inget kött på julbordet nu ;) ;) /Mackan

    Svar: Hej!Jag har försökt haft en öppen kommunikation med hen .Jag har skickat ett mail till den här personen där jag lugnt och tydligt beskrivit och förklarat bl.a jag tycker det gick för långt när personliga angrepp mot mej och mina vänner gjordes från dennes sida, efter det mailet så raderade hen bort sej själv och jag har inte fått nått svar eller nånting på det.
    Då e det lite svårt att kommunicera med denne. Sen när jag vart inne på bloggen så har jag fått en massa aggressiva och hotfulla meddelanden, ja alltså, man blir direkt inte sugen på att vara den tillmötesgående direkt.
    Jag har ingen lust att ha kontakt med nån som tycker att jag e korkad, eller inte har nått hjärta , anser att jag e instränkt och falsk..ja, listan kan bli lång.
    "Gräsätare" blev hen kallad för eftersom jag blir kallad för "köttätare" ditten som datten av just den personen, men jag får visst inte skriva så men det får visst hen..aja.
    Visst, stockholms Soppkök, sök på nätet, där står info om klädinsamling och mat till hemslösa.
    Det blir ekomat på mitt fina julbord =)
    ja du med, god jul!
    Bönan

    2012-12-10 | 22:46:47
  • Anonym säger:

    Hen blir lätt henne... kanske inte alls är en hon, men... ja... :P

    Svar: ja så kan det vara, personligen så tycker jag att det låter som en han men det e ju just det här, det spelar ingen roll om det e en han eller hon. Det e en person de handlar om i första fråga =)
    Bönan

    2012-12-11 | 01:42:50
  • Cia säger:

    Ja, jisses. Vem orkar bry sig om de som är fantiska? Att hota nån?!!!! Men GUD!!!!!!! Hoppas denna personen slutat hota och vara aggro - du kan knappast få ro annars... Jag tycker om kött. jag äter kött! Ska jag ha dåligt samvete över det? nej, jag tycker inte heller att det är helt bra med djuren så som vi behandlar dem, men herreguuuuuud!!! Förlåt om jag fnissar.... kött har vi människor ätit sedan urminnes tider ju! Vi mår faktiskt inte bra utan kött. Det finns massa belägg för attt vi behöver kött i vår kost för att må bra ju!!!!! Och... återigen; om man anser att djur ÄR så himla mycket värda... varför äter man då upp deras mat?! Sedan vet jag kanske inte så mycket omMR Thåström men jag har såklart hört lite av hans musik... kanske inte riktigt min melodi, men smaken e ju som baken...:)/Cia (tycker grillat kött är balnd det godaste som finns).

    Svar: mja jag tror mycket väl att vi människer kan leva utan kött. Men man måste som människa få välja själv =)ha de gott
    Bönan

    2012-12-11 | 04:40:25
  • sara säger:

    Till anonym som undrar hur "hen" mår av att veta hur vi skriver i bloggen, shit! Jag såg vad hen skrivit tidigare ihelgen. Inte okej! Det är inte i närheten av vad detta inlägg står för. Dem som sågs vad som skrevs då kan lätt skriva under att det var lågt som fan!

    Svar: Dem som såg hela konversationen och inläggen fattar nog. Men nu har jag skippat det här. Inte värt att lägga tid på, så gör inte det du heller, men jag uppskattar stödet =))
    Bönan

    2012-12-11 | 22:18:12

Kommentera inlägget här: