Århundradetsbrott.blogg.se

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

hela jag e ju

Kategori: Allmänt

makalös! 

Sitter och trycker i mej chocklad och bara för nån jäkel hojta sarkastiskt  "du e så duktig på att äta vitaminer" så tog jag EN frukt, för att jag e då banne mej hälsan själv och kan visst käka vitaminer!
Men det absolut häpnadsväckande idag var att jag var ute och körde bil och då på motorvägen ser jag en råtta springa rakt ut, rakt ut i filerna, och rakt in i mitt däck. Det isa till i hela mej. Jag har aldrig vart förtjust i råtter men att se denna lilla stackare hasa sej fram och bli mosad ..var too much. Usch! 
För att lindra mina små ömma känsler för ett djur jag inte äns gillar så gick mina tankebaner i att, kanske var den lilla råttan självmordsbenägen? Den mådde uselt och ville dö? Man kan ju tänka så men de e kanske inte rätt...hua. Stackars råtta. R.I.P till dej. 
 
Har dessutom flamsat runt i olika bokbutiker och tjatat efter Bruno K Öijers senaste samling pocket sen ringt familjen och berättat att jag önskar mej den. Jag e inte heller så överförtjust i poem eller dikter (eftersom jag tycker inte så många e bra på det) men Bruno K Öijer har sannerligen bevisat mej fel, den människan kan skriva. Och jag har fått ett nytt glimmrande hopp om poesi och realism. Sen har vi ju annars miraklets geni Joakim Thåström som ständigt präglar mina sinnen. 
 
Jag vill ge en enorm eloge till Ni som hjälpte till igår och samla in kläder och mat till hemlösa. Jag hade planerat att vara där men en grav influensa har stoppat mej att kunna gå. Nästa gång det e insamling och jag e frisk som en liten fisk så kommer jag vara där. Det e fint att se hur andra kan bry dej om. Och bara för att påpeka, man behöver inte vara vänster eller sosse för att visa humanitet, det räcker med medkänsla. Och det e nått jag tror alla kan ha oavsett politisk grund. Men det gäller att visa det. Det e det som e poängen med hela medkänslementet. Toppen att folk ställde upp igår! 
 
dagens låt  e Hosianna, Davids son - Cyndee peters bara för att jag älskade den låten när jag var liten vid juletider.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Hahaha! En frukt ;)

    Svar: jajamen. jag e så nyttig!
    Bönan

    2012-12-10 | 19:45:17
  • anonym säger:

    Fint av dej att samla in käder till hemlösa. Borde fler göra ju!!

    Svar: Det e inte bara jag som gör det, det e massa andra . Tillsammans går det att göra mycket. Om du själv känner för att vilja skänka eller stå och hjälpa till med mat osv så kan du söka på nätet stockholms soppkök. Läs mer där om du skulle vara intresserad =)
    Bönan

    2012-12-10 | 22:31:53

Kommentera inlägget här: